Veel gestelde
vragen

info@putt.nl
Venray0478 - 55 66 77
Venlo077 - 206 50 10
Horst077 - 206 51 81
Ga terug naar meeste gestelde vragen

Mijn vordering wordt maar niet betaald door de klant, wat moet ik doen?

Op de eerste plaats gaan we kijken naar de afspraken die u heeft gemaakt op basis waarvan die vordering is ontstaan.

 

Zijn die afspraken goed verwoord, zijn er algemene voorwaarden van toepassing waarin nog bijzondere rechten staan of zekerheden die u heeft?

 

Als we die informatie hebben dan schrijven we de debiteur aan met een brief waarin staat dat hij moet betalen. Als dit nou niet gebeurt dan zouden we eventueel beslag kunnen leggen op spullen van deze debiteur en gaan we vervolgens procederen.

 

Wat ook een keuze en een mogelijkheid is, is dat er een faillissements-aanvraag wordt ingediend, want we merken dat op die manier snel resultaat geboekt kan worden. Maar als de debiteur uiteindelijk geen middelen heeft om uw vordering te betalen en het faillissement wordt uitgesproken dan kunnen we op dat moment toch nog wat voor u betekenen. We zouden ons op de eerste plaats kunnen richten op het terughalen van uw spullen bij het failliete bedrijf. Vervolgens kunnen we contact opnemen met de curator om te kijken of hij informatie heeft op basis waarvan de bestuurder aansprakelijk gesteld kan worden.

 

Kortom, er zijn wel degelijk mogelijkheden.